Favourite carrol by sterniknawyki

Favourite carrol by sterniknawyki

W czasie adwentu, gdy włączymy radio najpewniej usłyszymy kolędę.
Z tym rodzajem muzyki stykamy się od małego. Jestem więc pewna, że każda ma swoją ulubioną kolędę.
Moimi ukochanymi kolędami są „Bóg się rodzi” i „Dzisiaj w Betlejem”.
Ta pierwsza ponieważ jest pełna chwały i doniosłości. Kiedy się jej słucha w kościele, gdzie ludzie śpiewają z ogromnym zapałem. Zawsze gdy słyszę radość płynącą z tej pieśni, podwójnie odczuwam radość z przyjścia Pana Jezusa.
Natomiast „Dzisiaj w Betlejem” to pierwsza kolęda której się nauczyłam.
W mojej pamięci zaryła się chwila gdy siedzę pod choinką i ustawiam swoje ukochane aniołki, nucąc przy tym straszliwie zresztą fałszując „Dzisiaj w Betlejem”. Należy w tym momencie wyjaśnić co to są te moje aniołki.
Są to malutkie figurki,które wiesza się na choince, lecz od kiedy trafiły w moje ręce ( czyli od około 10 lat) nigdy na żadnym drzewku sztucznym lub prawdziwym nie zawisły. Stało to się z tego powodu, że znalazłam inne zajęcia, odpowiednie do ich postury. Słuchając kolęd ustawiałam je ( a nawet do dziś ustawiam) w rzędy, w dalszej części Wigilii składały dary Dzieciątku.

Kolęda jest bardzo mocno zakorzeniona w naszej kulturze więc dbajmy ,aby ta piękna tradycja nie zaniknęła w naszym kraju.

sterniknawyki Lena

Skomentuj

